expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

HeartBeat

Followers

Korang Yang Ke...

Tuesday, August 9, 2011

Pak Abu hai...... (Mengeluh)

Assalamualaikum...

Dammit. Sejam aku mencari. Jumpa jugak akhirnya.

Kenal dengan Pak Abu? Kalau tak kenal, tengok video di bawah:


Baik TV1, TV2, TV3, TV9, NTV7, dan 8TV. Habis je rancangan, iklan ni mesti ada. Tak lupa juga kalau korang selalu naik bas Rapid KL, ada TV kat dalam bas tu. Tayang jugak.

Siapa Pak Abu? Mari aku kenalkan. Pak Abu ni:

1) Seorang Warganegara Malaysia.
2) Mempunyai seorang isteri dan 2 anak. Lelaki dan perempuan.
3) Tinggal di kawasan perumahan dimana jiran-jirannya terdiri daripada pelbagai kaum termasuklah kaum-kaum di Sabah dan Sarawak. Siap pakai baju tradisional lagi. (penyebaran dakyah 1Malaysia)
4) Seorang yang mempunyai semangat patriotik yang tinggi.
5) Bila pesan minuman, satu sudu gula je. (Kempen "Satu sudu gula dah cukup. Kurang lebih baik")
6) Seorang yang sentiasa memakai batik 1Malaysia.
7) Seorang yang sentiasa menjaga kesihatan dengan keluarga.
8) Seorang yang sentiasa melaporkan jenayah kepada polis tanpa rasa takut.
9) Menentang segala budaya Barat.
10) Status di Facebook miliknya tak pernah lari dari topik 1Malaysia.
11) Sentiasa menjaga sungai dengan baik.
12) Tidak rasis.

Dan sebagainya...

Itu dia gambaran keluarga yang maha sempurna. Mendokong segala usaha kerajaan. Paling penting, Penyokong kuat dakyah 1Malaysia.

Realitinya....

Ada ke manusia sebegitu??? Ada ke keluarga sebegitu???

Mungkin harapan kerajaan supaya mencontohi Pak Abu sekeluarga ni.

Mana yang baik, contohilah ye. :P

~merapu~

No comments:

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics