expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Wednesday, December 7, 2011

Peminat K-Pop yang BODOH

Assalamualaikum...

Agaknya entri aku harini bertemakan TAKSUB agaknya. So go to the hell dengan Wordless Wednesday. Aku ada Wordy Wednesday pulak. Hahaha.

Siapa peminat K-Pop yang BODOH? Bagi aku, yang BODOH ni ialah manusia yang sudah menyematkan K-Pop semacam ia dah menjadi agama. Pantang ada yang tak minat. Segerombolan peminat yang BODOH ni akan menyerang mereka.

"Yoseob muka cam sampah.", "Minho tu tak hensem mana pun.", dan sebagainya. Cukup untuk membuat peminat K-Pop yang BODOH ni butthurt.

Well, aku minat K-Pop jugak. Aku layan je semua lagu. Tapi tak de la sampai sanggup nak beli tiket First Class untuk menyaksikan SNSD di Malaysia. Aku tak marah pun haters K-Pop kutuk Yuri buat plastik sejeri.

What's the point kau rasa butthurt hanya bila kau punya artis kegemaran dikutuk? Kau ingat dia nak terharu dengan usaha kau bela dia?

Yang ISLAM. Junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W saban hari kena kutuk. Apa tindakan kau? Ke nabi kau sekarang Nichkhun? Onew? Taecyeon? Yoseob?






NABI? Dalam bahasa korea bermaksud rama-rama. My Yoseob kan ensem macam rama-rama...

BERANI BUAT LAWAK HAMBAR!!!! FFFFUUUUUUU!!!


Satu lagi jenis peminat K-Pop yang BODOH. Ni aku terus terang cakap. Kebanyakannya PEREMPUAN. Range umur dalam 14-24 tahun. Gedik tak sudah-sudah nak berangan yang artis Korea ni bakal suami dia. Aku gelak je tengok minah gedik macam ni.

"Ye lah. Lelaki Melayu semua tak boleh pakai. Suka mainkan perasaan perempuan je. Pastu tau nak beromen je."

*istighfar*

Wahai minah-minah yang BODOH, berhenti berangan ye. Tu je aku boleh cakap. Kau jangan nak kutuk sangatlah lelaki Melayu ni. Dan kau jangan haraplah kau punya Yoseob tu bakal jadi suami mithali kau. Entah dah sunat ke belum. Yekkk....

Jadilah peminat yang bijak. Jangan terlalu taksub dengan fantasi Korea ni. Tak bawak ke kubur pun. Malaikat takkan tanya siapa artis Korea kegemaran kau mahupun apa amal baik yang kau lakukan untuk artis Korea kau tu. Behave like a human please.

Well, my last word to peminat K-Pop yang BODOH:

U MAD? PROBLEM?


Kbai.

p/s: By the way, korang tak payah nak OPPA OPPA sangat dengan Nichkhun. Dia tu asalnya Thailand. Cakap siam je dengan dia. KBAI.

120 comments:

Unknown said...

kan.cari trafik nampak.haha.. aku lagilah x minat kepak.ops k-pop

doyah said...

woi! kau kenapa nak kutuk2 kitorang bodoh plak? sukahati kitorg la nak minat kpop. kau takleh ke nak hormat sikit minat orang lain? kau jgn kutuk yesob aku eh. kalau aku kawin ngn die kau jgn nyesal eh. kau jgn nak tehegeh2 plak ek!!!

*tiberjeeeeeeeekan :D wakkakakka. overjelahh kan. minat2 jugak tp jgn jadi bodoh lah. macam la kau bekap orang korea tu, org korea tu pandang kau.

Hakeem Yusof said...

oi aku peminat number satuuuuuuuuuuuuuuuuuu malaysia tau .
eh dah mcm najib sebut 1malaysia je . hahahaa

troll.jpg

IQBAL ZARIN said...

rozuan: motif cari trafik? hahaha

doyah: eh nak kawen dengan yoseob? ko punya goku campak mane? hehehe

ye. jangan taksub sangat. haha

IQBAL ZARIN said...

hakeem: lah ye ke??? nti aku hadiahkan dvd super junior kat ko. haha...

bitchplease.jpg

Liyana Lunia said...

BIARLAH AKU NAK MINAT KPAP PON BIARLAH AKU NAK BELA DORG NAK PROTECT DORG DORG KENAL AKU LA WEH JANGAN TAK TAHU PULAK lololololo

KBAI -.0

Liyana Lunia said...

eh eh hang edit sket cakap kat depa yang meng-agungkan k-pop beralih lah ke K-PAP (anak malaysia punya edisi HAHA) , hikhik ;p

IQBAL ZARIN said...

Liyana Lunia: K-FAP boleh? hehehe

Liyana Lunia said...

k-fap tu ape? -.0

A said...

sokong!macam obses sangat.Nabi kena kutuk tak ada pun nak tulis kat blog bagai.Sekali k-pop kena kutuk.perh semua blog nak tulis rasa tak puas hati.apalah nak jadi.macam ni la manusia akhir zaman.tak sedar diri.nabi sebelum wafat pun sebut ummati,ummati,ummati.Umat dia?haih tak taulah nak kata apa

doyah said...

k-fap pon bolee! :D

Faiz Tapit said...

k-pork

IQBAL ZARIN said...

liyana: agak lucah untuk diexplen. hehehe

alfi: umat dia ni? nak mati nanti gamaknya artis k-pop tu jugak yang keluar. simpangggg...

doyah: k-fap. sgt menyetimkan. kahkahkah

faiz tapit: oyeah!!!

farah mardhiah said...

aku suka la ngn kau!!..itula yg aku maksudkan..
sebab hiburan dunia manusia bergaduh...subhanallah...biarkan la dye kalau pun dye xminat kpop walau spe pun dye...kita manusia..Allah telah ciptakan ngan otak dan fikiran yg berbeza2 means kita punya pendapat yg berbeza..lagi pun,itu blog dye..hak dye nk ckp apa pun...semoga Allah membukakan pintu hati kita semua & tunjuk jalan yg betul....hal sebegini boleh memporak perandakan hubungan kita sebagai saudara Islam...dunia di akhir zaman...bersama2 lah kita rakyat Islam bersatu :)

Unknown said...

saya suka K-POP sebab mereka adalah contoh remaja pemangkin masa depan demi menjamin negara menuju wawasan yang cemerlang gemilang dan terbilang.

awak jangan kutuk K-POP saya.. Benci!

IQBAL ZARIN said...

cheyah: kita ada hak untuk x suka apa yang kita nak. tu lah. sebab hiburan manusia bergaduh. YAHUDI pun gelak je.

cerkleng said...

macam orang bodoh pon ada.begaduh sebab kpop..

wat malu derr

Nurulain said...

nak mati aku suka entry kau. yeahhh sgt betull! tq lah wat entry ni n bleh tak sebarluaskan lagi. kasi semua org paham yg K.POP tu tak bwk msuk kubur!

Unknown said...

k- f bintang tiga pun boleh ngiahahaha

IQBAL ZARIN said...

zulfikar: err... r u serious? haha

cerkleng: ni sampai nak ugut bunuh sebab kutuk artis k-pop pun ada weh!!!

nurulain: share selagi termampu. hahaha

Mek Onie said...

pontianak malaysia pon dah ada k-pop tau,hahaha....buktinya ni,hoho http://www.youtube.com/watch?v=x0u84m-8glY... tah, bagi aku,kalau nak minat tu boleh,tapi tak yah la sampai nak over over over over dose kan,huhuhu... serius, annoying -..-"

aku ingat aku sorang je perasan benda2 gini,haha

MinahSpekMerah said...

hahaha. trollololol..

ak sebagai seorg y muda remajew (22 tahun) adalah malu tgk membe sebaya tersgtla obses dgn kpop.. umo da patut kawen dok terkinja2 lg ngn bdk2 kpop y mostly belum baligh agknya..huhu..

malu tahu x.. lg malu bla org len men-stereotype aku.. ya.. aku adalah sbhgn manusia2 fanatik itu... nak marah xbole.. haih.

laskar pelangi said...

isu HOT plak pasal kpop ni. jom makan lolipop lagi best =D

nurdani said...

hot gila tajuk ni eh.nak minat tak salah tapi janganlah taksub.kalau Rasulullah kena hina tak ada pulak macam ni kan? pelik.

saya suka k-pop tapi sekadar layan lagu2 diorang je.

IQBAL ZARIN said...

amna qadeeja: K-F**. cmtu ke? hahaha

minahspekmerah: aku rasa kau tergolong dlm kalangan peminat yang bijak. so jangan takut utk menegur mereka yang fanatik.

onie: ramai yang dah perasan sebenarnya. cuma hanya mampu berkata2 sesama rakan2 di kedai mamak. jadi topik utama kot. haha

laskar pelangi: *tengah hisap lolipop. haha*

tot said...

k-fap terrbaeekkkk...haha

IQBAL ZARIN said...

nurdani: samalah kita. minat sekadar macam tu je lah.

Adriana Ricky and Sungjong said...

Saya sedar :) Tapi dulu saya bukan peminat kpop. Tapi entah darimana saya minat kpop . Tapi saya hanya tegur dia tanpa selit bahasa lucah . Tidak apalah , saya masih menerimanya lagi . Terima kasih tapi saya tak akan sesat dengan hibura k-pop . Mintak maaf sekali lagi .

IQBAL ZARIN said...

tot: ajak 9gag ber k-fap. haha

Adriana ricky and sungjong: saya x bermaksud nak menghalang niat sesiapa untuk meminati k-pop. saya pun minat jugak. cuma berpadalah.

Fahmi Jaafar said...

gua suke tgk running man je.. :)

IQBAL ZARIN said...

peep: femes running man sekarang. haha

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM awak yang ISLAM tuhh , sebelum nak tujukan benda nihh dekat saya kann ? awak kena bace jugak ape yang dia tulis , dia menghina seorg manusia.Tk kisah lahh dia Islam atau tak , tapi kita sebagai seorang hamba Allah yang kecik nihh , tk de hak utk hina + kutuk org mcm tuhh ."Ke nabi kau sekarang Nichkhun? Onew? Taecyeon? Yoseob?" Ayat awak yang tuhh , kenapa nak kena FITNAH sampai mcm tuhh ? Tak terlintas dekat otak saya pon yang nabi saya orang korea . And lagi satu lahh ann , kami hentam dia bukan disebabkan dia kutuk + hina manusia SAHAJA , akan tetapi , dia terlalu bangga dengan kecantikkan dia yang sementara itu .Awak , awak ISLAM kan , sedih lahh saya tgk penggunaan bahasa BODOH awak , serious saya tgh menangis sekarang nihh . Awak , semua org ada kelemahan , kalau ade salah ke ape , cakap elok . Awak pon bukannya sempurna sangat , and tkde sapa yang sempurna dekat dalam dunia nihh melainkan ALLAH . hmm
ASSALAMUALAIKUM

Wana said...

Saya ada komen dekat post tu. sebenarnya kitorang tau pasal blog tu sebab pemilik blog tu menggunakan URL blog lain dan sound di shoutmix k-poppers yg lain . pemilik blog tu cakap "euww.kpop?eeee!fanfik koe tuh,bukan best pun.huh.kpop bodoe !" macam ni. Dia dah timbulkan fitnah. Tapi URL yang digunakan tu kawan saya so saya percaya bukan dia yang buat. Rupa-rupanya pemilik blog tu. sebab tu kitorang marah. Kami antara commenter pertama sebab kami yang marah dia dulu. Kami marah bersebab. tapi, tak tau macam mana benda tu tersebar. Tak tau pulak sampai beribu ribu orang komen. Komen saya pun cume membetulkan ejaan "kesha" tu je.

Tapi saya tetap rasa bersalah dekat budak perempuan yang jadi mangsa tu.

IQBAL ZARIN said...

Syaidatul azwani: waalaikumussalam...

kita hanya berkenalan dalam lama blogger... (ok x masuk. haha)

awak ni baru masuk blog saya. sila bace peringatan kat sebelah kiri atas tu ye. awak nak terasa atau apa pun saya tak hadap. ambilkah terasa awak tu...

dan satu lagi. semua ayat ini hanyalah sindiran semata-mata. awak ni baru kenal dunia saya rasa.

dan lagi satu. orang macam awak ni kena dihentam, kena dikeji baru sedar. kalau tak teruslah terlena dengan fantasi korea tah hape2 tuh. memang ayat saya kasar. sebab saya meluat. dan saya bukannya sempurna jugak. siapa kata saya sempurna?

entri saya umum. saya bukan tuju kat awak. saya tak kenal pun siapa awak. lagi sekali, kalau terasa, terasalah. ADA SAYA KISAH???

jangan gunakan agama untuk menutup kekhilafan awak. sekian.

IQBAL ZARIN said...

wanawoohyunie: ye lah. saya baca jugak. tapi bukanlah sebab dari entri tu saya buat entri ni. dan saya tak tahulah fitnah ke, tipu muslihat ke, ape ke. ini dari fikiran dan perasaan saya sendiri. itu je. dan lagi satu. bukannya saya menghalang awak2 semua minat k-pop. saya pun minatlah. cuma beragak sikit. ni tadi saya dengan ada yang dah hantar ugutan bunuh semua tu. jangan fanatik sangat.

Anonymous said...

Yelahh awak , saya mengaku , saya mengenal dunia , ohh ye ? tk tuju dekat saya sorg tapi kenapa ada ayat yang mcm nihh ? "kepada awk yg komen merapu meraban, link baca entry tuhaihh " awak hanya akan nmpk kesilapan orang lain je kesilapan diri sendiri mmg tkkan nmpk kan ? yelaahh , mmg tkkan sedar . Abangg , tegur pon ade batas dia , and lagi satu , bukan kah seorang Islam itu wajar mmberi peringatan secara BAIK kepada seorang Islam yang lain , maaf kalau terfikir saya menggunakan agama utk menutup segala KEJAHILAN saya , saya tk de niat nak gunakan nama ALLAH , nama Islam . Tapi sejujurnya lahh saya cakap , ayat awak sgtlahh tidak wajar . Pembahasaan awak sgtlah JIJIK .

Saya Nina Syakira said...

yup aku sokong kau kebal. aku pon minat gile korea tapi aku takde la sampai nak marah org yang kutuk korea. minat masing2 kan. suka pai tak taksub tak salah kan. aku paham maksud entry kau. bagi balik sape yg bagi kau. itulah ikebal yang kau kenal :)

snowflake said...

astaghfirullahalazim..

kenapa mesti banding kan KPOP idols ngan nabi?

astaghfirullahalazim..

terpaksa aku beristighfar sejuta kali..


Junjungan besar tiada tandingannya.
sesape yang tak berselawat keatasnya, itu hubungan antara dia dan agama Islam yang dia pegang itu sendiri.

Tiada kaitan dengan mana2.
please jangan banding2 sesuka hati.
kita tak tahu tahap keimanan seseorang melainkan Allah mengetahuinya.

saya tak suka malukan orang guna agama.
dan saya tak suka sound kpop lover yang terlampau obses ngan kpop guna hukum hakam agama.
kita umat Islam nak berdakwah ada caranya.
yang penting bersederhana.

awak kata fan bodoh itu ini pun awak dah dapat dosa.

saya tak komen entry tu sebab daripada saya bertekak ngan kpop haters, baik saya layan KPOP sambil bergembira.. bergaduh2 ni bukan tindakan yang melambangkan kematangan :)

anyway..
yang obses sangat tu takyah la duk kutuk segala bagai.. baik kau layan yoseob kat twitter daripada layan haters yang dengki sebab kau tak bagi perhatian kat dia. 8D

IQBAL ZARIN said...

Budak Giler Cadbury: yeah terima kasih!!

Nurul Husna Kim: ni sorang lagi yang main terjah je. haih... nak labelkan aku kafir lettewww.... wateva. layankan aje. hahaha

faie mohamad said...

stuju sgt dengan entri ni. sometimes bila tgk kwn2 trlalu obses ngn kpop rase mcm mluat pun ada. tlalu berangan nk kawen ngn org korea la, kalu tgur nk melenting pulak. bukan tak boleh minat, tp berpada2 la. kita spatutnya lebih mgagungkan rasul junjungn kita drpada diorg tuh.

Anonymous said...

bang, tumpang komen bulih ? wakaka

Unknown said...

klu x suka tu, senyap-senyap sudah.. xperlulah nak menghina.. minat individu berbeza antara 1 sama lain.. lagipun peminat Kpop ni pun sedar yang artis yang disukai takkan menjadi milik dwang.. lagipun penulis blog ni telah mencipta kontroversi yang menyinggung perasaan orang lain.. mmg ni blog ko, tapi ramai yang baca entry ko.. bila org lain bace, pembaca boleh nampak sifat dan sikap penulis blog itu.. Menutup aib sendiri, lebih baikkan??.. juz nasihat.. jgn amik hati..

doyah said...

hahaha. pesen serbanistas ni memang main terjah je. mana paham ayat2 sarka ni. heh.

IQBAL ZARIN said...

FYZsKOIBITO: ada jugak yang faham maksud sebenar. baguslah kalau faham. terima kasih sebab memahami.

melly: komen la selagi boleh. haha

cik nurul: terima kasih atas nasihat itu. malas saya nak explen. lagipun awak baca komen je pun saya rasa. maksud sebenar awak tak dapat pun. hurm~

doyah: ntah. haih... taknak baca yang tersirat. tah hape2.

MiZz MoTiEp BlOg said...

bungkus je lh.....aku nengok ko sentuh korea2x nih siap ko....hahaa...homesick ke wei...cm kurg kaseh syg aku nengok...ciannnn....hahaa...x der bnde laen nk wat...hahaaaa

IQBAL ZARIN said...

MiZz MoTiEp BlOg: memang kurang kasih sayang pun. haha.. nak bagi sikit ke? hehehe

Anonymous said...

kenapa taecyeon hensem sangat dalam ni ?? aaaa nak tepek kat pintu bilik laa. wakaka

Anonymous said...

I love this post. Yup-2 tak perlu obses sgt. Macam diorg tu kenal kite je kan. Cakap melayu pun tk reti. Hahaha! Omputeh? Lagi la pulak :p

IQBAL ZARIN said...

melly: kopipes cepat! hahaha

IQBAL ZARIN said...

nisya: yup. betul. tak perlu obses. aku pun suka k-pop. cume tak payah nak obses sangat la.

Anonymous said...

eh nak kawin ngn taecyeon bulih ? wakakaka.

Unknown said...

Iqbal Zarin: Actually saya faham dgn entry diatas.. Cma pada pandangan saya, lebih baik diam kerana kbnyakan peminat korea tahu batas mereka sendiri.. mereka sebenarnya sedar diri cma dwang suka memain dgn artis2 korea like "Owh, my lovely husband" and "my sweet Eunhyuk, you're so nice".. like that la dwang memain.. Saya tahu sebab saya hidup dikalangan K-pop lover than saya juga K-Pop lover.. Bagi yang obses, mmg saya x mampu nak cakap pape sbb selalunya dikalangan bebudak kecik jew.. Bagi yang membandingkan dgn lelaki melayu tu, itu pendapat memasing.. Dalam kes Mila, dia yang mulakan dahulu dan dia bagi statement kat media yang berbeza betul dari twitter dia.. Umpama orang yang tidak bersekolah.. Apapun kita kena mature dari segi akal.. LAgipun penyampaian entry kat atas lebih kepada menghina bukannya nasihat.. :)

fytroe said...

sokong sangat2 entry nie!!
kalau nak minat tu boley,,tp takyah ah over sgt an...
buat ape laa nak snjung sgt k-pop tuh..
kalau nak kata handsome pon,,handsome tuh bknnyer kekal pon... nanti tua2,,berkedut seribu gak muke tuh...
^_^

IQBAL ZARIN said...

melly: make sure die da sunat. haha

cik nurul: memang saya x menasihat pun. hehehe... diam? kenapa? sebab majoriti? kadang2 majoriti tak selalunya betul. ye lah kalau ayat saya kasar. awak pun baru je terjah masuk. so awak tak kenal saya. yang kenal saya lebih faham apa yang saya maksudkan. jadi semua yang sakit punggung akibat ditendang saya, minta maaflah ye. saya tak melayan. :)

nurulnadiaroslan said...

Onew macam senyum kat aku je. weeeeeee~

IQBAL ZARIN said...

eqa_96: you got the point! haha

nadia: jangan berangan sampai jatuh katil! haha

nurulnadiaroslan said...

selalu berangan atas kerusi je -.- kbai

Noorsha Muhamad said...

mcm ni lah..buat mereka yg tidak meminati kpop dan tidak obses pada kpop..klau btol korang tak minat dan obses kpop apa kata hentikan sja penulisan yg berbaur tidak elok ni..xde baiknya pun memulau antara satu sama lain..biarkanlah kita dgn cara kita..lg d tegur lg mudarat..tak elok gunakan islam sebagai alasan untuk membidas peminat kpop..amalan masing2 kita tak tahu..tegur menegur nasihat menasihati sahajalah.. kalau tegur dengan elok, dengan cara eloklah orang membalas balik kata kata kita..kalau dah benci dan tak suka sangat..tak perlulah diteruskan entry macam ni lg..harap semua faham..peace..=)

Unknown said...

minat minat jgk , jgn taksub sudaaa

Jefri said...

kelas.....*standing oviation*

*sambung semula capai mike*

kelas......*standing oviation*

dan seterusnya.....

p/s: mencik tau blog yu dah femes, blog ai juga hidup segan mati tak mahu...(matila statement menagih)

IQBAL ZARIN said...

jefri: kahkahkah... buat ape femes di blog?

*gituh ayat*

misz ifah: betul itu wahai saudari. :D

Noorsha Muhamad: sudahlah. awak pandang buruk saya je. malas nak layan orang macam awak ni. hahaha

Nabiha Johari said...

assalamualaikum :)

err. stuju sgt bila awak ckp yg awak tk suka kpopers terlampau pertahankan kpop smpi tulis kt blog bagai.. ahaha sepp sikit! saya? lgilh tk suka! gila benci... err -,-' tp tk manis pulak bila nk ckp bende mencarut kan? nk kata bodoh sngt? kita umat islam kene jaga pertuturan kata... haih.. budak nih still bwh umur tp still nk bg nasihat... ahh tkpelah tk yh dgr pun.. kbaii :) //saya kpoppers jugak

wassalamualaikum... :)

Ami Manaf said...

button like please *wink*

aku geleng kepale tengok budak-budak troll sane sini pasal k-pop... alahai budak...

aku pun layan k-pop tp aku cool~

Anonymous said...

Islam agamaku , Nabi Muhammad nabiku . Minat sesuatu itu hak aku . Thanks kerana menasihati :) . BTW, bodoh ? why bodoh ? Hmm .. :) . nice entry, Thanks menyamar jadi Farah kat blog saya , I appreciate that . Ya memang ramai dah gila dengan kpop . Anak muda biasa la macam. Memang patut ditegur tapi jangan MENGUTUK n MENGHINA . . :) . Yes thanks for all of that . Kenapa tak buat entry pasal budak2 gila Justin Bieber pulak . Kan RAMAI GILA yang minat justin. Lebih ramai dari kpop fans, And memacam benda dorang buat . Then lepas dah post entri pasal tu ,boleh lah shout dekat shoutbox fans JB pulak. Kali ni tukar nama Siti ye :)Saya suka sangat entry ni. thanks .. *sayabudakkecikyangtakberapamatangtapisayapandaibezakanbodohdenganbangang* watpeace je :)

Anis Farhana said...

i suka kpop. u could say i'm a bit fanatic too. but, i'm not stupid nor blind. so saya setuju memang ada peminat kpop yang overly protective and obsessive. macam mana nak explain eh? korang sebenarnya boleh divide kpop fans ni kepada dua jenis, first: kpop fans yang style dia buat hal sendiri and buat tak kisah je apa orang nak ckp. second: kpop fans yang memang cepat touching and over protective. actually yang style cepat butthurt ni is the new fans. sebab apa i ckp mostly diorang ni baru nak berkecimpung dalam arena 'kpop' ni.sebab kpop fans yang dah lama ni usually dah tak peduli sangat apa orang nak ckp and mostly yang dah lama sikit minat kpop ni diorang tau dah the unspoken rule about liking kpop which is 'there will always be people yang takkan suka kpop like you do' and mostly yang suka mengamuk bagai and serang antis ramai-ramai ni is dalam golongan 'teenagers' around age 12-16(but not all okay). even though i ni pun fanatik jugak, ada masanya yang i rasa there are some of us yang over annoying. yang emosi tak tentu hala bila bias dia kena kutuk. bagi i, macam mana orang tak cakap kpop ni sucks bila some of the fans buat perangai macam tu kan? so in most cases, even though kadang2 i pun rasa touching sebab kena kutuk akibat sesetengah immature kpop fans nih but i still boleh terima sebab reality do suck. kita takleh paksa orang suka benda yang kita suka. bila petang tadi baca comment kat blog fake tu, memang terkejut sebab ada threat macam-macam. seriously memang buat malu je. in this case, i memang setuju to say they have went overboard. personally, i think, kalau kita tak suka orang kutuk-kutuk kita, kenapa mesti kutuk orang balik kan? it makes us no difference than them. i just hope case ni jadi pengajaran lah kat fans kpop yang terlibat tu. there's a whole lot different between being fanatic and being immature. :D

IQBAL ZARIN said...

myera jasmi: siapa awak? saya tak kenal pun siapa awak. dan saya tak tahu pun awak minat k-pop. cuba tanya kat kawan awak yang bernama farah. sebab saya tak kenal pun awak ni siapa. dan bukan saya yang buat kerja macam tu. hahaha.... perlu ke menyamar?

IQBAL ZARIN said...

anis farhana: i agree with u. tapi bg aku senang ja. kalau kau rasa kau bodoh, silakan marah2. silakan maki aku. silakan buat ugutan bunuh. itu kalau kau rasa kau bodohlah. kalau tak, senyap je. life is about choice.

Syaiful said...

chill suda bro,benda tak payah nak diperbesar-besarkan sangat. yang penting diri kita kena jaga.

mereka yang mengomen,silalah komen dngan beradab ye.wallahu'alam

Anis Farhana said...

well, i tak terasa sangat.actually i tak marah pun.there's something in this world that is called sarcasm. i mean banyak lagi benda i boleh buat daripada touching kat benda-benda kecik macam ni. layan running man ke :D i ni style yang boleh terima opinion orang. and i tak rasa i bodoh sebab terang-terang u tulis "Bagi aku, yang BODOH ni ialah manusia yang sudah menyematkan K-Pop semacam ia dah menjadi agama" and i definitely tak kan letak kpop more than my agama. so nak terasa apa kan? hihihi ^^ and so what kalau sesetengah orang tak minat muka orang korea. kalau semua orang suka benda yang sama je lagi teruk kan. dunia ni kan ada balance, sebab tu tuhan buat minat manusia lain-lain :)

IQBAL ZARIN said...

anis farhana: you got the point there. somehow susah nak bagi orang faham. semuanya dah dibutakan dengan fantasi semata. perlukah aku highlight besar2 definisi bodoh itu? well... malam ni baru aku nampak yang bodoh2 ni menelanjangkan diri mereka sendiri tanpa aku suruh. haih... well i appreciate it yg ko faham apa mksd aku sbnrnye. :)

Nur Fajariah said...

saya peminat kpop.k bye.

Ain said...

Hui-2 ! tumpang lalu ye bang ?

nak bgtau ni ... saya suka KPOP !
haha .. btul ckp abg Iqbal .. minat berpada-pada ... mula-2 saya terasa . sebab saya minat KPOP !
saya layan KDRAMA .. layan lagu-2 dia ..saya minat artis dia .. sbb BEST !
lepas abih baca entry ni .. x terasa dah ..
sbb .. saye x taksub pun ..
HAHA .. saya ttp ingat batas-2 seorang islam ..
saye x de nk kecoh-2 n kutuk-2 bagai hanye kerana artis kpop .. sebab .. saye just minat diorg ...

NO NO NO NO ... islam x ajar kita mengutuk .. islam mengajar kita untuk mengeluarkan kata-2 yg baik ..
kan abg iqbal kan ?

saye faham point abg Iqbal dlm entry ni ..
mmg x wajar lh nak ugut bunuh bgai ni kn ?? islam x pernah ajar mcm tu .. kan abg iqbal ??

saya nmpak ... dua-2 belah pihak juga bersalah ..
pihak pertama hanya ingin menyatakan pndgn nya .. tp mungkin cara dia salah hingga menyentuh sensitiviti orang lain ..
pihak kedua pula cepat melatah dan tak berfikir pnjang kerana pihak pertama tidak sependapat dgn mereka ..

konklusinya .. x perlu lah bergaduh sesama sendiri hnya kerana perkara yg kecik kann ??
daripada menegak kn benang yg bsah .. better keep layan minat korang .. tapi jgn lah hingga lupa kan Allah .. masing-2 ada minat masing-2 .. kan ?

FARAH said...

iqbal,komen2 awk ddi print lam blog sy http://melaluidetik2kehidupan.blogspot.com/2011/12/bergaduh-hanya-sebab-k-pop.html hehe.sory >.<

Ain said...

actually saya dah type comment saya pnjg-2 td .. last-2 internet ting tong .. sabar je laa ..

straight to the point ..

saya kpopers ..
saya layan lagu kpop .. saya layan variety show korea .. saya layan drama dia ... n saya minat artis dia .. nk ckp fanatik tu ..... ade laa sikit .. HIHI . sebab saya minat . and you know what ? i'm just 15 ..

dan saya tau majority kpopers dah besar-2 .. n boleh fikir dgn wajar .. saya x fhm knp perlu bergaduh hanya kerana beberapa ayat di blog?
okay ,, maybe sbb saye kecik lagi n saya x fhm apa-2 ..

BODOH . okay .. mula-2 terasa .. sbb just bace "BODOH" tu je .. HIHI . then , x terasa dah .. coz .. saya x ada ciri-2 orang BODOH tu .. buat apa nk terasa kan ?? x perlu kot nak bergaduh sebab perkara yg x penting ni ..

haih .. bagi saya .. better pergi cari kerja ..
lagipun Malaysia ni ramai penganggur .. <--tiba-2
bergaduh utk perkara yg x bawa apa-2 faedah ...
i just don't get it ...

okay , stiap org ada minat masing-2 .. n saya yakin peminat kpop kat Malaysia ni boleh berfikir dgn lebih matang ..

saya rasa niat blogger tu hanya nk menegur .. tp mungkin ayat nya agak kasar .. sbb dia x menggunakan cara-2 berdakwah Rasulullah .. sebab tu lah dakwah nya tidak diterima ..

n saya rasa kpop yg mengutuk u hanya nak back up diri sendiri ..
n biasa lah orang melayu .. cpt melatah ..

see ?? dua-2 pihak ada salah n betul nya .. so .. better duduk diam-2 n muhasabah diri masing-2 kan ??

IQBAL ZARIN said...

me:taeMinTs: glad to see how you think deeper in this issue. ok fine ayat saya kasar. minta maaflah kan. dan saya suka cara awak berfikir. goodluck for upcoming PMR result (awak 15 so i assume awak da amek PMR) hehehe

lemoc b0NgoK said...

bodoh jugakla nak pertahankan orang yang langsung takde kaitan ngan diri..bodoh hape puja orang yang tak kenal pon diri kita..bila nak argue,mula la guna agama..baik ko tanam jagung la daripada sebok sangat ngan k-pop tu..tapi sama2 la amek iktibar..peminat k-pop ngan ko bal..yang mana baik,amekla..yg buruk tinggal..takda guna pon gaduh2 ni.
btw aku setuju ngan ko iqbal ooii

cik ika said...

baru jd pminat kpop uh pun juz lyn drama2 dowg..so kire ika ni b***h la ye...
no taksub pun kna gak ea..T_T

#hotnye isu skrg ni....

aizamia3 said...

setiap orang ada kesukaan masing2.. rugi je gaduh pasal k-pop.. dorang sikit pun tak kena effect, malah makan fofular adalah..
janganlah terlampau mengagung2kan sesuatu yang bukan sepatutnya.. bukan semua pun suka k-pop dan begitulah sebaliknya.. ;)

Yasmin yusof said...

Most yang komen adalah girlz..huiyooo..
Marah gila korang dgn entry ni..
Relax la beb..pandangan orang..
I pon minat gila KPop..
Nak marah2 buat apa kan..
Kalau marah,nampak sangat tak matured dalam hal sebegini..
Lain la kalau entry ni kutuk mak bapak or keluarga kita sendiri kan..
Ha..tu memang harus kita protect kn..
So...Bro..saya terima dengan pandangan anda...Peace Yaaawwwwz!

♥MEEZAH♥ said...

ishk2.... aku minat k-pop dr zmn org2 x lyn k-pop pun x sefanatik gtu... itu budak2 kurang umo + kefahaman... minat2 gtu dh le, fanatik sgt wat pe~ bukannyer diorg igt name korg pon... plg2 pun igt nama negara je... sibuk je fanatik gtu, alih2 dwld lagu diorg gak... fanatik sgt beli la album...

*lagi suka time k-pop x dikenali~ bley lyn sorg2....

LD said...

oh? saye tak minat kpop tapi suka tgk drama korea. 75% member2 sye minat sgt kpop and sye doakan dyorg tak terlalu taksub dgn kpop smpai lupa tujuan utama hidup atas muka bumi ni =)

illuminatethesky said...

dose Kpop in moderation. peace

illuminatethesky said...

dose Kpop in moderation, peace

Alif Kharuddin said...

rasa nak tekan je button like tu sampai hancur. HAHA. terbaik !

Anonymous said...

aku komen sikit la , Aku ni fan KPOP gak , fanatik maut tau ! tapi aku tak terase pape pon ngn ape yg blogger ni tulis . Yang korg nak terase terlebih tu kenapa , dah die tak suke nak wat camne , kite yg FAN ni teruskan je la . Everyone haas their own interest , faham ? kalau die tak suke lantak die la , kite yg suke ni tak perlu la nak mencarut bagai , bertambah2 dose , yela tgk kpop pon dah dose , ni kan lagi mencarut . So fikir fikir kan la yek ! ;)

Anonymous said...

As a sign of hormat la kan, it's okay if i address you as Abang, kann? One thing saya nak cakap. Saya boleh terima teguran abang, terima kasih sangat-2. But saya mintak, abang jangan panggil Kpoppers as bodoh. Tu je. And satu lagi, we don't worship Kpop idols. Jauh sekali nak anggap diorg as NABI. Sumpah. Kami cuma adore. Maaf la kalau abang rasa annoyed dengan Kpoppers yang gedik-2. But, you know la, GIRLS. Kalau tengok lelaki Malaysia yang hensem pun kami tergedik-gedik. Saya cakap berdasarkan pengalaman and observation. abang lagi banyak makan garam dari saya, banyak pengalaman, so takkan abang tak penah tengok kan perangai perempuan? gedik tu, saya rasa mcm sifat natural la. even perempuan tu tomboy pun. and, fantasi. FANTASI je bang. nama lagi fantasi. bukan realiti. kalau abang nak tahu, lagi ramai BELIEBERS yang dok post JB tu husband diorg. Abang tak ambik kisah pun? Kami Kpoppers ni abang bash habisan. Takpe la bang. Tu je kot. Saya mintak maaf banyak-2 la kat abang. saya tahu ni blog abang. Abang bebas nak cakap apa pun. Saya mintak maaf again. And terima kasih sebab menegur kpoppers macam kami. Sekarang saya dah sedar. Tapi, i won't stop being a kpopper.


#Sorry for any harsh words.

IQBAL ZARIN said...

adeyna: penat naj cakap. tolonglah baca betul2. cuba tengok kriteria BODOH yang aku cakap tu. Kau ade ke? tak de kan? kalau kau tak rasa bodoh, jangan terasa dengan apa yang aku taip.

kenapa aku x ambik kisah JB? aku tak minat die. so whatever dia punya fans nak buat tu suka hati dia. sebab sekarang ni aku pun suka k-pop. dan aku rimas melihat keadaan kau orang yang aku kategorikan kat atas tu. senang je. kalau nak terasa, silakan.

doyah said...

hai k-poopers sekalian :D

Arissa Samad said...

Apa yang awak ckp tu betul , saya ingat saya sorg je perasan bende ni . Tapi jgnlah guna bahasa kasar . Kalau awak nak tegur mereka pon biarlah dengan bahasa yg sopan . memberi nasihat dengan cara yg bijaksana . Okey ?

Hanis Nizam said...

Uwaaaa . Sukanya entry ni. Saya sangat geli pergi blog budak yg tergedik gedik dengan KPOP ni . Muka dah mcm perempuan pun ada . Geliii

a Piece oF LiFe said...

aku pun die-hard kpop fan...tapi seriously...kalau ade org kutuk kpop...aku rilex jek...wat ape nak marah... dan aku pelik...sometimes kalau ade orang kutuk kpop giler2...diorang pun same naik...kutuk si hater tu giler2...abisla sume kate2 kesat kuar... pelik betul...

~aku pun panggil diorang tu oppa gak...hahaha~ *fan girl biase la...^_^

aswadz said...

hater k-pop? hehehe... biar la diorang nak benci ke apa ke. kalo kita minat, kita minat. org nak kutuk, lantak depa. kalo kita sibuk2 nak pertahankan, nnt tmbh serabut otak je.

kat ofis aku ada ramai je yg x minat k-pop (tp xde la sampai jd haters). tp i'm cool...

Letter Bee said...

aku un mnt kpop tpi xde la camtu..

lemoc b0NgoK said...

http://ahmad.betulker.com/blog/benci-k-pop/
ada certain ayat korang yg sama

kusyi said...

yeahhhhhhh..hahaha..apa org ckp??berpijaklah d bumi yg nyata...huhu

ShaDira said...

well...seriously...berani amek risiko...i like it...
saya ni mmg fan kpop...ada lah terasa gak bila sket2 org suh kita stop kpoping....tp satu fact tntg saya ialah skrg saya langsung x lyn lagu2 english...sbb apa?lagu english ada je yg berunsurkan illuminati...so amek langkah selamat..saya dgr kpop je...
ada org ckp...english lbih diterima kalo nk compare dgn kpop...tp bila fk blk..mmg ada vid kpop yg seksi an whatsoever but still..lagu kpop semuanya berkisar tentang cinta...kalo lagu english...vid dia sgt2 lah sensored...tp still diminati..so..knp nak pertikai org mnt kpop tp x pertikai org mnt english....
saya x tuju komen saya kpd blogger ni...random..kita fk2 kan...
and sume org ada mnt masing2...biarkan diorg dgn mnt diorg...tu je

Miera Hisham said...

sebab tak taw abg dlm bahase thai tu panggil nickhun oppa tu

masochist said...

hakhak...coz aq sejahil-jahil manusia aq gelak jelah...nyway...bukan nak ngate...tp rajin jugak aq bace hmpir sume post.letih mata.ada y macam baik jerk...yelah...i lap kpop still i ingt kat tuhan i.but then defend kpop dia cam nak rak.y suka menghentam bagai nak rak defend auta ko tu pun aq suka.makin sakit hati ayat y ko tulis makin ak gembira...hahaha biar makin ramai y makin sakit hati.

MultiTaskerMY said...

K-poop?

Fans K-poop memang ramai yang irrational, baek aku layan M-pop 24:7. Bak kata Boboboi- "TERBAEK!"

AthirahKhz said...

alamak!ada nama minho lah.aiiseehh~hehehehe

salam..well.minat sy pd kpop ni mmg mendalam.tapi sy takde lah sampai tahap fanatik tak tentu pasal,minat tu kena berpada-pada.since,sy ni baru je terjah sini,sy tak nak cakap banyak la.yg baik jadikan teladan,yg buruk jadikan sempadan.thanks utk nasihat tu. :)

p/S : enjoy running man.best! :)

Gadis Iman said...

wargh! sy sokong awak!.. ramai org minat k-pop smpai bergaduh ckp " Eh yoseob tu aku punye" " yoseob tu aku punye".. padahal yoseob itu milik mak ayah diorang.. tp sy ttp minat k-pop gak.. tp xde lah smpai teringin kawen.. kalo ditetapkan itu adelah jdoh sy.. maka sy time.. kalo x.. wat derk jerlah.. hehe..

Dre said...

style bro lu maki. gua suka.

karen said...

minta kongsi kat blog !

zah S.J said...

aku bkn laa peminat k-pop , tp rmai membe aku minat k-pop . bg aku , tak kisah laa ko nax minat bagai kat k-pop asal tak jauh menyimpang sudah :) tu pendpat aku la . salam .

FaFa Remina said...

hahaha... no komen.. aku seronok ja baca entry ko.

syasandeul said...

Peminat kpop takboleh la nak marah owner yang tulis benda ni.Memang betul lah apa yang dia kata.Bila minat kpop,jangan sampai lupakan agama kita.Saya pun kpop fans jugak.Lol *-*
sincerely,kim hyun joong punya bini xD

Unknown said...

i just have one thing to say.
aku memang peminat kpop. and trus me i agree dgn apa yg ko tulis tu wahai author-nim. but bukan semua kpoppers mcm tu. kpoppers mcm tu digelar craz fan(ak x ingt istilah dye) and aku nak share sikit pasal kpop ,diri aku ,agama ,masyarakat and anti

KPOP ? ?apa tu ?okay some rakyat malaysia ingat kpop ni sexy ,sex ,taksub ,or lain lain. .sexy tu memang lah tapi kalau tengok perkembangan sekarang ni artist melayu pun sexy

taksub ?act not at all ,waktu solat aku lepas solat aku smbung balik berkpop or buat apa2 asalkan tak menyusahkan orang. .bila azan ??aku tutup tv if ada lagu kpop ,bila ada sedara aku dtg rumah aku tutup if time tu aku tengok mubank . .mengaji ? setiap subuh aku ngaji and baca al-mathurat(yg tang al-mathurat tu time aku kat skolah or kalau kat umah time aku rasa aku rajin) and sebelum masuk maghrib ,

masyarakat pulak ?kpop memang dah kuasai asia ,aku rasa okay lah daripada lady gaga ,nick minaj tu setiap mv ada je benda tak senonoh . .lagipun kpop ni bukan untuk bersosial just duduk rumah mengadap laptop dari situ kita dah dapat kebaikan daripada ber sosial tak ingat dunia

konsert ?aku selalu lah pergi jugak ,aku bukan dok terkinja kinja ,aku just menjerit nama artist and rakam je . .

anti ?semua artist ada anti kan ?tapi aku rasa dorang yang benci kpop ni dah melampau bak kata justin masa oprah haritu''ANTI SELALU CARI KESALAHAN KITA ,SO KITA KENA HATI HATI''well biarlah dorang nak kata korea tu apa ,aku tak kesah sebab aku rasa lepas aku minat korea ni aku dah jarang sosial


kpop melalaikan ?yess memang melalaikan tapi nak layan ikut had lah ,even twitter fb semua pun melalaikan jugak kan ?so kita kena hadkan

so kesimpulan aku ni boleh dapat A kalau buat karangan bm ,sekian terima kasih

Mior Firdaus said...

K-POOP ITU TAHI,BABI,PLASTIK SAMPAH,SIAL,MUNAFIK DAN KAFIR.

Mior Firdaus said...

Kpoop itu TAHI,BABI,BODOH,PLASTIK SAMPAH,SIAL,MUNAFIK DAN KAFIR.

Unknown said...

aku pon minat kpop gak.. taksub dgn 2pm.. aq suka btol blog ni !! :D aq minat smpai nak beli barang2 2pm tapi aq takdelah smpai nak memperagung kpop tu... hahaha.. aq mengaku yg aq ni penghafal alquran .. aq ade masaalah cmne nk buang kpop.. tapi tak boleh 2 :( sesape ade cara? anyone? satu lagi aku punye la tak suka bile pompuan bertudung pogi konsert yg trkinja kinja.. dh la mnjerit(*aurat) pastu terlompat lompat mcm bruk... suckai -..- bagi yg haters tu aq tk marah pon -.- cuma walaupun diorang tu bodoh,plastic ke sampah ke or what ever... takyah la nak over kutuk diorang bukan ape.. diorang makhluk allah jgak.. sme2 kite doakan diorNG SUPaya masuk islam LOL -...- pastu kawin dgn org kowea -...- bodoh je .. ~~~~~ã…‹ã…‹ã…‹ã…‹

Unknown said...

hahhaa, ya, aku pun sokong, aku sebenarnya ada bestfriend yg minat kpop, dlm twitter semua yg kpop idol nak buat semua dia update, sampai ido tu senyum pun dia tweet 'omoo, do smile' what the?? kau ingat aku follow kau semata2 nak baca tweet kpop kau tu je, haih sabar jelah dengan kau nasib baik kau besfriend aku kalau tak dah lama aku campaak dalam laut.

Anonymous said...

peliklah diorang ni ... abang iqbal ckap benda yg betul ... apa yg dia cakap suma fakta ... yg nx melenting ni knapa ... peliklah manusia zaman skarang ni .... bnda kecik pown nx perbesarkan .... aq pon minat kpop jugak tpi x r smpai trlompat2 mcm org gila bila nmpak muka artis kpop .... nama kpop suma korang ingat... ntah2 nama nabi sndiri pon x ingat

Unknown said...

Aku rase semue ni lawak doo..Hahahahahah!wtf

Unknown said...

Aku rase semue ni lawak doo..Hahahahahah!wtf

Unknown said...

Aku rase semue ni lawak doo..Hahahahahah!wtf

refreshlagi said...

budak minat kpop bangang, simple.

Unknown said...

ha sah sah sah korea tu buat muka plastik nak jugak kata korea tu hensem la cantik la..bengong betul la..

Unknown said...

ha sah sah korea tu buat muka plastik nak jugak kata korea tu hensem la cantik la..bengong betul la..

Rohana said...

Saya tengok kpop tapi takdelah minat...Haih..pelik lak bunyik..Setuju ngan author..Tengok ,dengar,Senyum,ketawa sudah..download, download lah..asal ingat ALLAH..Niat tak kelaut..Dan jangan melalut..Hehe..

ChekWan said...

Penulis mention Onew SHINee. Terkejut beruk aku. Bias aku tu but aku taklah tergilakan sangat. Behave dan mencuba untuk tidak menjadi manusia yang gedik dan batak lelaki.

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics