expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Tuesday, September 18, 2012

10 kejadian yang bakal berlaku andai Running Man datang ke Malaysia

Assalamualaikum~

Siapa peminat Running Man kat sini??


*Miss the time when Joong Ki and Lizzy is there... sobs...

Ramai je yang minat. Yang anti-KPOP pun aku rasa ada yang layan jugak sebab ia kelakar. Yang KPOP-fags pulak dah tentulah akan melayan apa-apa sahaja dari Korea.

Ada beberapa episod Running Man yang menjalankan penggambaran di luar negara. So far yang aku dah tengok ni, diorang dah pergi ke Thailand, China, dan Hong Kong.

Ramai yang berharap Running Man datang Malaysia. Dulu pernah kepoh kononnya Running Man nak datang Malaysia. Kebetulan waktu tu SNSD buat show kat Malaysia. Sempena apa tah aku dah lupa. Bila pihak SBS nafikan perkara tersebut, ramai yang kecewa. Leulz.

Aku terfikir. Apa jadi kalau mereka datang ke Malaysia? Berdasarkan analisis aku terhadap situasi rakyat Malaysia sekarang (Meleis terutamanya) dan episod Running Man di luar negara, berikut merupakan 10 kejadian yang bagi aku mungkin berlaku sekiranya penggambaran Running Man di Malaysia berlaku.

1) Sekolah-sekolah bakal mengalami kekurangan murid pada hari tersebut. Spesifiknya, hari Isnin. Sebab Running Man selalu buat penggambaran pada hari Isnin. Sebab tu wujud Monday Couple Gary-Ji Hyo. Dan Isnin bukanlah hari cuti, melainkan hari itu ada cuti umum atau cuti ganti. Budak-budak sekolah, terutamanya yang dekat dengan KLIA, memang sah akan ponteng sekolah pada hari tu, semata-mata nak sambut diorang kat KLIA. Tak dapat bayangkan perasaan cikgu pada hari tersebut. Kalau aku, esoknya aku denda pelajar aku yang ponteng sekolah semata-mata untuk sambut Running Man.

Mana semua pergi???
2) Kesesakan bakal berlaku di KLIA. Gelombang Hallyu tak dapat dielakkan lagi. Masa tu, memang sesaklah KLIA. Yang datang tu bukan sahaja budak sekolah yang ponteng tadi, tapi segenap manusia datang nak sambut. Tapi majoritinya perempuan la. Itu aku pasti.

Nak sesak macam ni?

3) Orang yang berkunjung ke Malaysia hari tu ingat diorang kat Korea. Gelabah dah masing-masing. Ingat salah flight. Rupanya orang Malaysia yang dok berkumpul penuh dengan papan tanda dan kain rentang berbahasa Korea.

Aku kat Malaysia ke Korea ni??
4) Terbitlah #TwtUpRunningMan nanti. Dah berapa banyak siri TwtUp dijalankan selama ni. Tapi yang ni memang bakal mengundang kepada kesesakan Twitter dan Facebook nanti. Kenapa? Teruskan membaca.

Contoh TwtUp
5) Instagram "dirogol" gambar-gambar gadis semasa keriangan di KLIA. Ini sudah pastinya berlaku, terutamanya dikalangan gadis semasa si pengguna smartphone. Kalau bukan gambar mereka pun, mesti gambar Running Man yang berjaya ditangkap, lalu dikongsi ke Twitter dan Facebook.


6) Masing-masing berebut nak jadi Mayor KLIA di Foursquare. Nanti bukak Facebook/Twitter penuh update Foursquare dari KLIA. Tambah sikit caption "ittewww kqt KLIA sqmbut Running Mqn. encemnyewwwww jong kook!!!" Pebenda mata sepet tu kau kata hensem.


7) Tweet, Status Facebook semua pasal Running Man. Sudahlah tadi penuh dengan updates dari Instagram dan Foursquare. Tak cukup lagi tu. Tweet dan status FB pulak. Mau slow internet speed nanti.

8) Golongan alim-alim dan ustaz selebriti bakal menghantar notes di FB berkenaan situasi ini. Mungkin kita akan melihat beberapa status atau notes daripada mereka ini seperti:

Hilal Asyraf
Aiman Azlan
Dan tak dilupakan juga ustaz kegemaran rakyat Malaysia:

Ustaz Azhar Idrus
Ustaz Don
Sekadar menyebut beberapa nama.

9) Anti-Korea, terutamanya anti-KPOP akan mengutuk gadis-gadis semasa yang tergedik-gedik dengan Running Man. Mereka memang sentiasa cari bahan untuk cari gaduh dengan gadis-gadis semasa ni. Macam apa yang aku buat hari tu. Sampai jadi hot entry. Kah kah kah... Kepada bloggers yang nak cepat up, buatlah entry kutuk KPOP ye. Macam aku buat tu. Tapi aku bukan anti-KPOP. Aku anti gadis-gadis semasa yang gedik tak ingat dunia sampai lupa bahasa Melayu lantaran asyik nak berbahasa Korea. Padahal tahu sepatah dua je. Dan apabila ini berlaku......


10) Maka gadis-gadis semasa mula melancarkan serangan balas. Perang siber dengan tema "protect KPOP" akan berlaku. Baik yang berbahasa rempit atau tak, semuanya akan melemparkan kata-kata kesat. Buat kaum lelaki, masa ni lah korang boleh rejek mana-mana gadis yang tak beradab daripada senarai bakal isteri korang.

Begitulah senarai 10 kejadian yang bakal berlaku. Pendapat peribadi aku sendiri, aku tak sanggup nak tengok kegedikan yang akan berlaku andai Running Man datang Malaysia. Terutamanya yang bertudung. Tak sanggup tengok masing-masing menjerit histeria dan terkinja-kinja di KLIA menyambut mereka. MAka secara tak langsung aku berdoa dalam hati, moga-moga aku tak perlu tengok perkara ini berlaku. Tak payahlah Running Man datang Malaysia. :P

5 comments:

KinosKoko said...

jong kook mata sepet tu macho je, x ensem..hahaha.. betul2..bnyak benda bole jadik kalo diorg dtg malaysia..mungkin jugak lebey bnyak dr sepuloh je..hehe

Blank Ace said...

hahhaha... yup btl tu,better xyah la RM dtg malaysia,sy pn pmint RM gak tp x sggup nk tgk yg bertudung dok terjerit2 terkinja2.. malu aih depa tgk,kot terjerit2 gitu dpt pahala blh gak la sy tumpng melompat.. over jumping lgi.. kah3

Unknown said...

betul3x...hahahaha..pening kepala jgk tgok yg bertudung xigt dunia.parahhh...minat xsalah,tp kalau dh tahap obses tu masalah...xkisah RM nk dtg Malaysia,tp memasing pndai jaga adab xpe,tp mmg susah la nk kawal,tkut memasing lupe diri...hehe..baek2 RM dtg,elak dorg patah alek korea naek flight sbb xthn tgok kegedikan minah2 btudung...juz saying..heheheehehehehe

Unknown said...

Artikel yang sangat bermanfaat sekali, semoga artikel ini juga bermanfaat untuk orang yang sudah membaca.
Cara Menghilangkan Jerawat
.

Unknown said...

Artikel yang sangat bermanfaat sekali, semoga artikel ini juga bermanfaat untuk orang yang sudah membaca.
Cara Menghilangkan Jerawat
.

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics