expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

HeartBeat

Followers

Korang Yang Ke...

Friday, September 14, 2012

Memori Kanak-Kanak: Binatang yang dibenci

Assalamualaikum...

Dalam keluarga aku, hanya aku sahaja yang gemar bermain dengan kucing. Meoww~


Yang lain tak suka. Sebab bulu dia mudah gugur. Mak aku tak suka. Nanti penat dia nak menyapu rumah kataya. Begitu jugak dengan kakak aku yang pertama. Tetapi kakak aku yang kedua begitu takut dengan kucing. Fobia la tu maksudnya. Pernah satu hari, kepoh rumah pada satu pagi hening selepas subuh gara-gara kakak aku ni ternampak anak kucing yang datang entah dari mana. Orang buang agaknya. Aku yang masih nyenyak dibuai mimpi dipaksa untuk membuangnya pada masa tu jugak. Tak menyempat aku nak subuh. Aku emo satu hari. Haha...

Tapi aku tak boleh lupa satu kejadian ni (bukan cerita pasal kucing) yang membuatkan aku sangat-sangat benci dengan binatang dari kelompok ini:



Share gambar ni je buat bulu-bulu di tengkuk aku berdiri tegak. Eiiii~

Teringat hari tu, semasa aku masih kecik. Di petang Sabtu. Mak aku baru balik dari rewang kenduri kahwin jiran. Masa dia mandi, aku sedang terbongkang depan TV sambil menonton Hindustan kat TV3. Masa tu lah binatang yang bernama mengkarong ni melingkar di dinding rumah aku. Aku rasa setiap rumah mesti ada batu bata berlubang kat dinding rumah. Terutamanya rumah kampung. Melalui lubang tu lah si mengkarung ni menjalar masuk. Aku ingatkan ular. Maka aku menjeritlah bagai terjumpa Ju-On depan mata. Panjang dan kuatnya aku menjerit sampai mak aku yang tengah mandi terkejut. Lepas tu kena marah sebab tak malu menjerit kuat-kuat. Lah aku takut, aku jerit lah. T_T

Cicak pulak aku benci sebab dia suka berak merata-rata.  Sungguh menyakitkan hati bila terpijak tahi cicak. Satu lagi, cicak ni suka menjatuhkan dirinya dari tempat tinggi. Sekali jatuh masuk dalam baju aku, memang aku akan menjerit tak ingat dunia. Aku geli.

Sampai sekarang aku tetap tak suka binatang-binantang dari kelompok itu. Biawak jugak termasuk dalam kategori ni. Selalu nampak belakang rumah aku.

Ular pun aku benci. Geli gila tengok sifat melingkar dia tu. Kalau naik motor, bila dia melintas, mau aku pulas minyak kuat2 sebab nak lenyek dia. Aku takut nanti ular tu melingkar naik motor. Aku takut kena patuk. T_T

Lately aku selalu mimpi ular. sangat menjijikkan. Kenapa ea? Jangan cakap pasal jodoh. Mimpi ular dengan kaitan jodoh adalah sangat mengarut. Aku benci ular. T_T

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics