expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

HeartBeat

Followers

Korang Yang Ke...

Friday, December 9, 2011

Budak Sekolah

Assalamualaikum...

Budak sekolah yang lelaki, sila jangan terasa. Entri aku sekarang tertumpu kepada:

1) Budak sekolah, jantina perempuan
2) Range umur 13-17 tahun
3) Peminat K-POP (again! dah la tu IQBAL!!!) yang butthurt dengan entri aku

Aku kena terangkan kepada siapa aku tuju ni. Ye lah budak sekolah. Sikit-sikit nak butthurt tak tentu pasal.

Korang tahu tak? Ada satu sempadan halus yang memisahkan antara ketidakpandaian dan kebijakan. Bagi aku, kehalusan itu tercipta sebab manusia ni boleh berubah dari tak pandai kepada bijak. Dan manusia juga senang berubah dari bijak kepada tak pandai. Memang sempadan itu halus dan barangkali takkan terlihat dek mata kasar. Manusia boleh merentas sempadan itu kerana kehalusannya.

Tapi ada sebilangan golongan manusia yang tak mahu merentasi sempadan itu. Mereka akan terus kekal dalam bahagian ketidakpandaian itu. Dan golongan itu ialah golongan yang aku nyatakan di atas.

Ah aku nak bersastera pulak. Bukannya diorang faham pun. KLW EJEW POWN MACARM NIEW, CARMNERW DIORG NARK PAHARM KAW???

Yang ramai sakit bontot dengan aku ni kebanyakannya ialah golongan itu. Yeah. Dah jangka dah pun. Setiap komen yang masuk, kebanyakannya meluahkan rasa tak puas hati, mengatakan aku kurang ilmu agama, biadap, dan sebagainya. Ehem.

So bila korang maki aku dengan harsh words yang tak perlu aku sebutkan kat sini, maka kau orang dianggap mulia? Tak kut. Aku cuma kata BODOH. Dan BODOH tu ada spesifikasinya. Ini semua miskomunikasyen je. Bak kata Ucop Wilcha. (sambil melayang-layangkan tangan)

Tapi beribu-ribu kata-kata kesat yang korang hamburkan. Aku tak marah. Aku geleng kepala je. Itu belum lagi yang menggunakan agama untuk menutup kesalahan sendiri. Astaghfirullah....

Susahlah lelaki sekarang nak cari bini. Kalau semuanya biadap, kurang ajar, dan sebagainya. Oh, korang kan nak kawen dengan orang Korea. Lupa pulak aku.

Dan ini yang aku tak boleh terima. Siap ugut nak cederakan orang semata-mata sebab k-pop. MasyaALLAH wahai wanita sekarang.... peliklah aku. Hei budak sekolah. Kau betul-betul berani sekarang. apa yang kau dapat dengan mempertahankan K-POP sampai bila ada orang kutuk K-POP kau dah nak ugut bunuh orang? Kau orang tau tak silap-silap kalau aku printscreen ugutan tu, bawak lapor ke balai polis, kauorang boleh kena dakwa tahu?

Tu aku persoalkan. Nabi Muhammad S.A.W hari-hari kena ejek. Kafir laknatullah buat kartun dia. Kata dia pedofilia sebab kahwin dengan Aishah R.A. Orang tuduh dia macam-macam lagi yang bagi aku memang patut kita isytihar musuh bagi si penuduh. Mana tindakan korang, wahai perempuan, budak sekolah? Takkan korang diam je? Tutup telinga dengar K-POP?

Tapi bila orang kutuk kau punya mamat Korea kegemaran kau, melenting. Melatah. Terus panggil segerombolan K-POPPERS korang tu boikot orang tu. Rela berbunuhan. Rela tumpah darah demi artis K-POP. Apakah semua ni???

Aku harap sangat sakit hati korang bila artis K-POP kegemaran korang tu dikutuk tu sama dengan rasa sakit hati apabila Nabi Muhammad dikutuk. Atau lebih pun takpe.

Aku tak maulah bila aku bukak Channel 391 KBSWorld, tengok berita dia, ada paparkan pasal korang yang sanggup berperang semata-mata K-POP. Diorang tak sedih. Bangga lagi ada bila tengok korang beria-ria mempertahankan K-POP, salah satu budaya diorang.

Tapi aku pun faham korang semua ni darah muda yang tengah menggelegak. Semua benda nak rebel. Still, aku masih hairan.

Dan satu lagi. Kenapa aku tak kutuk peminat Justin Bieber? Greyson Chance? Bruno Mars? Aku jawab senang je. Sebab aku langsung tak minat diorang. Aku tak pernah suka diorang. Laptop aku bersih dari lagu-lagu diorang. Sebab itu aku tak tahu menahu apa yang peminat dia buat. Aku kutuk peminat K-POP sebab aku suka K-POP. diulangi, AKU SUKA K-POP!!! Aku baca setiap berita pasal perkembangan lagu-lagu K-POP kat Malaysia ni. Sebab tu aku tahu cemana perangai peminat K-POP ni.

Aku bukan haters. Sebab aku suka K-POP. Tapi itu bukan bermakna bila aku suka, maka aku boleh terima perangai tak senonoh yang korang buat ni. Jagalah sikit tatasusila korang sebagai wanita Melayu. Yang bersungguh-sungguh nak memaki hamun si GIGI RABBIT tu apa faedahnya? Bukannya bantu korang dapat straight A pun ye dak?

Why K-POP haters hate K-POP? Sebab perangai koranglah. Senang je ceritannya.

Ah aku taip panjang berjela pun korang takkan baca punya. Aku gerenti 100%. Aku doakan perangai korang ni akan berubah satu hari nanti. Amin...

Oh lupa. Ugutan bunuh? Seriously aku ada dapat. Tapi aku delete je komen tu sebab yang mengugut bunuh tu BUDAK SEKOLAH. Dan aku kesiankan dia. Aku tak mahu masa depan dia musnah sebab benda remeh temeh macam ni. Kalau aku lapor polis kang, teruk jadinya.

Ini entri terakhir aku berkenaan benda remeh temeh ni. Lepas ni aku dah malas nak beri respon. Terpulanglah. Aku pun da bosan. Layan budak sekolah macam korang ni, sudahnya aku pun jadi macam korang.

Haters gonna hate. Bitches will be bitches forever.

16 comments:

Hakeem Yusof said...

ah jujur aku tak baca sampai habis. panjang sangat lagi pon aku bukan perempuan so entri bukan untuk aku haha .

IQBAL ZARIN said...

hakeem: diamlah kau. hahaha

Zaf98 said...

perghh!! panjangnye nasihat!! nasib baek sy tak butthurt dgn entry abg~ ;D

NaRuFiQ said...

woha saya baca habis....hampir je la...obsesi kepada kebaikan itu boleh memberi rahmat kepada kita manakala sebaliknya mungkin memberi kelalaian....semoga kita mengamalkan sunnah rasul kita , peringatan utk aku juga...insyaALLAH

Cik Ainie Lalola said...

akhirnye abis gak aku baca entry kau. komen aku adalah PADAN MUKA sape yg terasa tu.. hehehe

Aqiim said...

budak sekolah masih muda..
maafkan lah mereka..
sorry sorry sorryy sorryy sorryy~
ahahahaha

IQBAL ZARIN said...

Zaf98: tak yah nak abang2 dengan aku lah. geli je dengar. kau aku je. hahaha

Narufiq: betul tu. setuju sangat.

Cik Ainie Lalola: Kalau terasa, nasiblah kan? haha

Aqiim: sori naik lori. hahaha

mInYe said...

aku minat jugak kpop tp xla minat mane pon. just dgr lagu n tgk cite je. kalo x hadap pon,x kesah ape pon.sbb mende2 tu xpenting pon.. sekadar hiburan je..

Jefri said...

fuu....abg memang hebak! nasihat ang akan saya semat dan ikrarkan tiap-tiap kali perhimpunan sekolah sebab saya adalah ketua pengawas dengan tali leher kejung di leher.

Abg memang taf...oleh itu, saya panggil abg bengkebal...
*aku asyik ulang benda ni je kan, ah, ske ati aku lewwwwww*

Si Gendut Yang Comel said...

abunk ni nuck bargee naseyhat cum lawr abunk uwh agos ngat!!



wkakakakka.
aku komen ni bagi pihak budak sekolah. kahkahkah

Kak Eiza said...

Salam ziarah...nice belog dari MamaLUV

themissingikmal said...

saya suka lady gagah..tetibe
kutuk aku cepat!!!

nub said...

katanya perempuan lagi cepat baligh dari lelaki


wut???

zah S.J said...

first2 aku bace pasal tuju utk sape . pertama tu , aku budak skola , ppuan . kedua , umo 13 - 17 thn , ketiga . sudoh , bkn aku pny ciri - ciri . hehe , jd aku ta bce laaaa :P

mieyla ismail said...

best lah ayat nie .. KLW EJEW POWN MACARM NIEW, CARMNERW DIORG NARK PAHARM KAW??? btoi tu .. saye pon minat kpop , budak sekolah .. tapi x der la smpai nak kutuk owner nie .. setiap orang ade pendapat masing2 n saye hormat bende tu ..

Meyra Azrul said...

wahaha..BUDAk budak tu bila dah matang nanti baru la nak sedar diri.

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics