expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Friday, December 9, 2011

Blogger Lelaki Pondan?

Assalamualaikum...

Ni lah akibatnya kalau idea bernas untuk taip entri dah terkeluar habis. Sekarang tak de idea dah.

Oh sekarang baru teringat. Title di atas? Kebetulan aku teringat kisah kawan aku seorang ni. Dia juga ada blog. Dan follower dia jugak ramai. Entri dia pun best. Kalau tak de 10 orang komen kat entri dia, memang something wrong.

Lately dia dah malas berblogging. Mungkin sibuk dengan tugasan pensyarah dan ulangkaji. Hurm... Satu hari tergerak aku nak bertanya ketidakatifan dia dalam blog.

Aku: Oit. Update la blog. 
Dia: Sibuklah. 
Aku: Sibuk apa kau. Kau bukannya aktif kolej dah pun.
Dia: Haha... Agak malas nak menaip sekarang ni. Tak de idea. Eh ada cerita nak bagitau.
Aku: Apa dia?
Dia: Blog aku ni mak sedara aku dah tau. Terus dia cakap kat aku: "Kau buat apa ada blog? Blog ni untuk perempuan je. Lelaki ada blog? macam PONDAN je".
Aku: *gelak guling-guling*

Makcik ni. Haih. Putus pulak urat kentut aku gelak tak sudah.

Nak difikirkan, populasi perempuan melebihi lelaki ni berlaku di mana-mana situasi. Di universiti, setiap kali pendaftaran baru, populasi wanita dengan lelaki adalah dalam nisbah 60:40. Dalam blog pun sama. Nak bukti? Tengok entri panas bawah tu. Jantina mana yang banyak komen sebab butthurt dengan aku? semua tu ada blog.

Makcik ni aku syak................................. Tak de papelah. Haha...

Blogger lelaki pun ramai jugak. Lagipun kegunaan blog ni bukannya terhad untuk dijadikan diari harian (sebagaimana kebanyakan perempuan lakukan). Yang lelaki ni guna blog sebagai medium memberi pendapat, berkongsi ilmu, dan sebagainya. Tak kurang juga ada yang mengejar trafik dan SEO. Ehh...

Ah makcik kalau selalu bukak blog perempuan memanglah makcik nampak yang ramainya perempuan je. Mencik. Haha...

2 comments:

amrlaqm said...

pondan ada blog ke?
ok saja tnya..
hahaha

IQBAL ZARIN said...

ade kot. haha

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics