expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Friday, May 28, 2010

Don't deserve to get that title?

Assalamualaikum...

Susahnya nak online cuti2 ni. Tambah2 lagi ada perkara getir menunggu aku minggu depan. 2 Jun ambik test lesen P untuk moto n kete sekaligus. 4 jun result keluar. Cuak...

Ok. Balik kpd cerita asal.

Maybe ramai dah tahu senarai sekolah yang sudah menerima title Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT). Dan sekolah aku dalam senarai tu. Suka sangat. Walaupun dah bergelar x-student, tapi aku sayang lagi sekolah aku tu.

Tapi ada jugak yang tak sedapnya.

Sakit hati jugak bila dapat berita bahawa ada segelintir yang pertikai kenapa sekolah dia tak dapat title dari KPM dan merasakan sekolah aku x layak terima title tu. Tau kan sekolah mana tu. Alaa... yang ranking SPM 1st 3 tahun berturut2 tu... Student2nye lah yang tak puas hati. Ye lah kan. Da ranking SPM mantap tapi KPM pandang sebelah mata je (kata diorang). Tak cukup dengan tu. Diorang carut2 lagi sekolah aku, remeh2kan pencapaian sekolah aku, dan bermacam2 lagi perlakuan yang langsung tidak menyerupai BUDAK PANDAI 1ST SPM MALAYSIA.

Hal ni dah lama berlaku. But aku rasa mereka makin lama makin melampau.

Aku tak faham. Diorang ni rasa diorang tu lagi pandai ke dari panel penilai yang dilantik untuk mengiktiraf sesebuah sekolah untuk dapat kluster atau SBT? Diorang main marah, carut tanpa ambil tahu dalam2 hal ni. Tak selidik lagi dalam. Seharusnya aku rasa korang patut cari balik apa penetapan dan kriteria2 untuk melayakkan sesebuah sekolah diiktiraf samaada sebagai kluster ataupun SBT. tengok, buat banding beza. Dengan itu baru korang akan tahu apa sebab sekolah korang tak layak. Panel penilai tu bukan bodoh macam korang sangka. Kalau korang dah pandai sangat, nak sangat title tu, buat memorandum, hantar kat KPM tu. kalau korang eager untuk dapat title tu.

Dan kebencian diorang ni kat sekolah aku lagi terserlah bila katanya, dalam SBP yang dapat title SBT, sekolah aku yg paling x layak. Bukan maen lagi korang ea???

Kenapa korang benci sekolah aku? Tingtong jap kat sini. Ko nak kata student skolah aku sombong? well korang lagi sombong aku rasa. aku boleh tengok raut wajah korang setiap kali nampak kami dalam mana2 event. Aku pernah ke sekolah korang waktu f3 dan aku boleh lihat kesombongan korang.

Susah tau tak nak memuaskan hati pihak lain. tambah2 lg yang pe'el mcm diorang tu.

Makin lama makin biadap korang mencerca sekolah aku kan? Seb baik aku ada baca blog junior aku. kat ctu korang caci maki ea. Seb baik aku tau.

yang masih bergelar student kat situ: tolong kaji selidik sesuatu perkara sebelum mencaci maki membuta tuli. jangan main serang sesuka hati korang. dalam alam maya boleh la korang carut dengan bahasa minda kelas ketiga tu. woi. kalau berani aku cabar korang pergi jumpa pengetua sekolah aku tu atau kau pergi buat bantahan, demonstrasi kat KPM tu, cakap sekolah aku tak layak. tgk ade berani tak buat.

untuk x-student sekolah tu: perangai junior korang secara x langsung juga aku buleh nyatakan hampir 90% puncanya dari korang sendiri. kalau korang x letakkan mind set macam tu, hal remeh temeh yang hanya berpunca dari kedengkian takkan bernanah macam ni. Korang bertanggung jawab atas apa yang berlaku.

untuk guru2 disana (kalau terbaca): maafkan saya atas keterlanjuran budi bahasa yang kurang ajar ini. tapi mungkin anda tak tahu begini perangai murid2 anda. saya nyatakanan kebenaran sahaja.

oh ye. Aku x peduli ape2 komen counter attack jika ada yg membaca entri ini. just want to tell it, bila aku sayang sesuatu, aku sayangkan ia macam aku sayang mak bapak aku. bila outsiders mula buat macam2 tentang benda kesayangan aku, maknanya sama macam korang cari pasal dengan aku. sumpah aku sakit hati dengan perlakuan korang. nak bantai aku dalam ni? aku peduli ape?

1 comment:

Anonymous said...

hal2 dunia jer pun, tak perlu la gebang macam esok kiamat. be cool.

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics