expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Sunday, August 7, 2016

Wind Orchestra SBP ke 18: FINALE

Assalamualaikum...

Semalam dah berlangsungnya Finale Wind Orchestra SBP kali ke 18. Venue masih di DECTAR, UKM.

Aku rushing betul semalam sebab semalam jugaklah aku pindah ke bilik sewa aku yang baru. Sampai tahap aku dah malas nak pergi.  Tapi gigih jugak pergi ni sebab dah janji dengan Jefri (kawan aku) nak tengok jugak.  Sempat jugaklah aku sampai walaupum lewat daripada waktu yang ditetapkan. (Start 2.30. Janji Melayu)

Last entri aku dah bagi tau sekolah yang terpilih ke final. Sila rujuk entri sebelumnya ok. Overall, semua sekolah yang bertanding di finale ni gempak.  👍

Pengacara hari tu ialah Adibah Noor.  Aku starstruck jap.  Gila lah Adibah Noor jd MC.  Yeah, pertandingan ni makin berprestij dari tahun ke tahun.  I am proud to be a SBP student.

Did I mention that salah seorang hakim pertandingan ni ialah Dato Ramli MS? Nampak tak bertambah prestij pertandingan ni.

Pendek cerita,  habis semua persembahan,  tibalah pengumuman keputusan.  Walaupun aku tak bertanding tapi aku nervous.  Aku nak sangat sekolah aku (SDAR) menang tahun ni.  Dah lama SDAR berusaha untuk memjuarai pertandingan ni.

MC umumkan tempat kelima dahulu...

"Kolej Melayu Kuala Kangsar!"

I'm shocked.  MCKK juara tahun 2015. What happen this year?

Tempat keempat...

"Sekolah Menengah Sains Machang!"

Lega.  Bukan SDAR.

Tempat ketiga...

"Sekolah Menengah Sains Selangor!"

Yeah!! Top 2. Ini penentuan antara SDAR dengan SSAS. Dalam hati berharap SDAR menang.

MC umumkan johan dulu.  Dup dap dup dap hati berdebar...

"Tempat pertama..... "

*drumroll*

SEKOLAH DATO' ABDUL RAZAK!!!

BOOM!!! Warga SDAR bersorak kegembiraan. Aku pun sama bersorak.  Akhirnya sekian lama menanti,  juara milik SDAR akhirnya!

Ni result pendek, in case ada yang boring nak baca penceritan aku:

Yeah.  Fedtri Yahya pengacara MHI tu like tweet aku ngahahaha...

Aku happy,  Jefri dan Aiman yang sama-sama teman aku tumpang happy, dan pastinya Warga SDAR terlebih happy dengan kejuaraan sulung ini.

InsyaAllah kalau tahun depan pertandingan ni venue masih di UKM, aku akan tengok lagi.  Tahniah dan syabas SDAR!!!

No comments:

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics