expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Monday, August 1, 2016

Speck Of Dust (Hello August!)

Assalamualaikum...

It's August! Tak de apa-apa yang special melainkan bulan ni bulan kemerdekaan Malaysia ke-59.

#Syukur
#MalaysiaMasihAman

Syukur lah MakJah oii...
Bulan ni aku akan mulakan hidup baru. Aku dah dapat bilik sewa. Alhamdulillah. Sesudah 3 tahun menumpang di rumah kakak, anak-anak dia pun makin membesar dan memerlukan bilik sendiri. Maka eloklah aku mengundurkan diri.

Bukan senang nak cari bilik sewa ni. Cabaran utama ialah ketiadaan bilik atau rumah sewa untuk orang lelaki. Iklan yang ada semua untuk perempuan. See the struggle? Tu pun ada jugak perempuan yang masih berkata "Susahnya nak cari rumah/bilik sewa". Malas cari memanglah tak jumpa. Padahal bersepah.

By the way, let me show you this picture:


Tengok anak panah tu. Kat situ lah Bumi berada. Tempat tinggal kita ni kecik je kalau nak banding dengan berjuta-juta planet dan bintang lain di seluruh galaksi kita ni. Dalam halusnya saiz Bumi, ada penghuninya. Kita.

We are literally just a speck of dust in this universe.

Jadi apa yang membuatkan kita ni rasa kita ni hebat sangat? Adakah kita ni dah bagus sangat hidup di dunia ni?

Adalah dalam minggu lepas tu. Siapa tah komen dalam blog aku ni. Nak bash aku la pasal entri "Aktuari dan Aku" tu. Nasib baik aku kawal kemasukan komen dalam blog sendu aku ni. Maka eloklah aku delete sebelum ia ter'publish'.

Cuba bayangkan ye. Aku datang rumah kau, dalam keadaan kau memang tak kenal aku, main serbu je, salam pun tak bagi, lepas tu aku komen rumah kau kecik, sofa kau buruk, langsir kau tak match dengan dinding, rumah kau bau tengik, dan sebagainya. Adakah kau tak terasa nak terajang aku atau tembak aku dengan bazooka?

Mesti ada kan. Hehe...

So who is this fella, who I dont even know who he (assuming from the name) is, came here to say how negative I am? Haha...

Benda ni dah berlaku awal-awal aku start blog lagi. Hairan dah 2016 masih ada perangai macam ni. Sudahlah fake profile pulak tu.

Aku tak nak lah ajar pasal adab menegur. Semuanya kena ada common sense. Kalau aku tak kenal kau, tapi kau rasa nak sangat menegakkan kebenaran di alam maya ni, please gunakan ayat yang sesuai dengan hubungan kau dan aku sebagai strangers di alam maya ni. Kau tak boleh just serbu macam tu je.

Dan satu lagi, unless I state about you, please dont bother to comment about my life. Aku nak benci lecturer aku tu aku punya pasal la ye. Sebab sekarang aku berblogging bukan nak puaskan hati orang.

Itu baru aku. Belum lagi apa yang jadi kat Instagram. Random people main suka hati je kutuk gambar orang. Dahlah tak kenal pun orang tu. Main bash je.

Tolong ingat satu fakta ni. We are a speck of dust in this universe.

Tetiba rasa isu Cyberbully ni relate dengan apa yang aku sampaikan. That is for another entry.

Sekian.

No comments:

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics