expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Tuesday, November 9, 2010

Memori kanak-kanak: Tulisan Jawi

Assalamualaikum...

Hari ni tak update pulak. So letak satu entri nak update. Esok (10/11/2010) final paper. So wish me luck ye. (Eventhough i almost didnt trust luck)

*********************************

Dulu aku sekolah pagi sampai malam. Eh silap. Petang je. 7.30 sampai 1.00 kat sekolah rendah dan 2.30 sampai 5.30 sekolah agama. Kat sekolah agama, rules agak longgar. Even aku pergi sekolah pakai selipar je. Hehe~



MySpace
Tak de sape marah. So belasah jelah~

Sekolah agama tu rasanya kurang sikit belajarnya. Sebab lagi banyak main dari belajar. Rasanyalah. Tapi subjek yang aku minat sekali waktu tu, well, baca tajuk kat atas tu. Hehe~

Yes of course. Tulisan jawi. Masa ni lah nak tengok bakat masing-masing dalam tulisan jawi. Kira macam subjek seni kat sekolah rendah. Ustaz kasi cogankata kat papan hitam dan kitorang pun tulislah mengikut kreativiti masing-masing.

Dalam bekas pensel memang tersedia pisau lipat seposen. Sekarang dah 20 sen ke 30 sen harga pisau tu. Kalau tak silap masa tu pisau dilarang bawa ke sekolah. Takut mencederakan orang lain dan diri sendiri. Belasah jugak.

 Ni contohnya...

Pensel 2B ialah pilihan terbaik untuk tujuan ni. Asah dengan pisau sampai pipih mata pensel tu. Then bolehlah menulis khat jawi. Mudah je. But most of us ambil masa yang lama untuk siapkan. Sebab kalau ustaz nak kasi markah, bukan setakat khat je yang dinilai. Corak pun diambil kira. Maka nak lagi kreatif, bawak lah colour pensil. Dah jadi macam pertandingan mewarna pulak. 

Sebut pasal pensil warna, masa dulu aku suka sangat dengan pensil warna. Tapi sangat susah untuk aku dapatkan sekotak pensil warna even kotak kecik 12 batang. Sekarang berapa harganya? lupa dah. Tapi masa tu katanya mahal. So kekadang merengek lah tak dapat. Dah dapat, senyum sampai ke telinga.


 Sukenyeee!!!

Dah siap hantar kat ustaz. Selalu aku dapat markah yang tinggi jugak. Tapi bukan yang tertinggi. Sebab ramai lagi yang buat lawa. Tapi aku diantara yang paling lawa lah. Hehe~

Tapi, reason lain kenapa aku minat subjek ni ialah.......


||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||
||||||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||
||||||||||||||||
||||||||||||||
|||||||||||
||||||||||
||||||||
||||||
||||
||
|


KALAU SIAP AWAL DAPAT BALIK AWAL!!!

Sekian. Hehe~


p/s: mulai hari ni, Encik Monyet akan menemani blog aku. Say hi to all monyet!

Monyet loves all the readers and followers!! (^_^)

~ Demmit. Ngantuk~

4 comments:

Faiz Tapit said...

Aku fail la tulis jawi even amek bhase arab tggi spm dulu...
harharhar

IQBAL ZARIN said...

haha~ bahasa arab cemana plak? ekeke~

NuSaNa NoSa 91 said...

khat minat x?? ^_^

IQBAL ZARIN said...

aziz: thanks 4 the info! :))

nusana: minat gak. tapi tak pandai... =.=

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics