expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Friday, July 16, 2010

Channel 703: Asian Food Channel tak pernah tak tayang pig-based food

Assalamualaikum...

Cuti semester dulu aku banyak habiskan masa di rumah kakak aku di Puchong. Sebab masa tu belajar bawak kereta untuk ambik lesen. Bila keseorangan kat rumah, selain main laptop aku ni, aku tengok tv je lah. Hahaha... memang aku seorang penternak lemak.... (ceh... x de kaitan)

Walaupun ramai merungut dengan Astro sebab tayang cerita yang sama dan berulang kali setiap hari, aku sebenarnya tak bosan kalau ada Astro. Mujur kakak aku ada pasang Astro. Tapi dalam berpuluh-puluh channel yang tersedia, hanya 2 je channel yang aku tengok dengan kerap:

303: KBS World

dan

703: Asian Food Channel

Aku lebih berminat nak menaip pasal channel 703. Yang 303 tu ramai tau. Channel korea. Hehehe...Ni lah logo channel 703

Channel 703 tu kan channel yang khas untuk tatapan suri rumah yang suka memasak. 24 jam akan menayangkan pelbagai rancangan atau dokumentari yang hanya berkaitan dengan makanan sahaja. Suka lah aku menontonnya. Hahaha... mana tau kot2 ada resipi yang boleh aku try.

Tapi, berbalik dengan title entri aku ni, timbul persoalan:

KALAU TAK TUNJUK MAKANAN BERASASKAN BABI TAK BOLEH KE?

Sekurang-kurangnya 65 hingga 70% rancangan yang memaparkan makanan berasaskan babi ditayangkan dalam tempoh waktu dalam sehari AFC bersiaran. Jijiks....

Macam tak sedap makanan tu kalau tak de babi. Buat steambot soup base dari tulang babi, kari ayam guna stok babi, yang babi panggang sah-sah la guna daging babi. Jijik teramat!

Sila klik sini kalau ada yang tak mengetahui mudarat babi kepada kesihatan kita.

Haih... rasa loya nak makan daging...

Pas ni tengok 303 je lah. Tapi itu pun sama. Orang korea bukan main kuat makan babi. Eeeee.......

Haih... TV3 jugak yang best. Hehehe...

~mintak izin gune logo ye. jangan saman. x de duit nak bayar. huhuhu~

1 comment:

Anonymous said...

babi sedap la, sebab tuh diorang guna.

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics