expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Wednesday, January 11, 2012

Untunglah Muka Jambu

Assalamualaikum...

Muka jambu. Bukan muka buah jambu. Lelaki yang bermuka ala-ala keperempuanan. Cute, muka flawless, bulu-bulu muka sikit pun tak de (melainkan bulu mata dan bulu kening, juga bulu hidung. Ehh...), jerawat sebijik pun tak de. Itulah sedikit sebanyak ciri-ciri muka jambu.


Senang cakap, macam muka jejaka Korea, Jepun, dan China. Ehh... jejaka ke?

Randomly, bila aku terbaca status cikgu SDAR aku (sekarang tidak lagi) berkenaan murahnya makanan di kantin sekolah baru beliau, aku teringat satu situasi semasa aku berumur 14 tahun. Ah senang cakap masa aku Form 2. Berkenaan dengan salah seorang pekerja di kantin sekolah aku tu.

Beliau ni aku namakan Bob lah. Sebab memang dia ni gempal. (kenapa orang gemuk mesti nama Bob ea?) Dia ni memang peramah. Bolehlah dikatakan baik jugak. Tapi tang jual beli makanan, no kompromi. Tak boleh nak kurang-kurang. Eh, siapa pulak yang nak tawar menawar hal-hal makanan ni? Masa tu harga masih berbaloi.

Yang sangat tidak menyenangkan hati, ada unsur pilih kasih telah berlaku di kantin itu. Bob ini, dikatakan mengenakan harga murah untuk sesiapa yang bermuka jambu. Let say, aku yang tidak jambu ni, makan nasi, ayam seketul, dengan air kosong kena bayar RM3.20. Untung bagi pemilik wajah jambu, harga bagi makanan yang sama dikenakan bayaran RM2.50. Sebab dia jambu. Fuuuu....

Gay kah si Bob ni?

Entah. Tapi lama kelamaan, orang tau jugak. Tak lama lepas tu, dia bertukar ke tempat lain. Aku rasa ada orang buat aduan agaknya. Padan muka. Haha...

Untunglah bermuka jambu. Dilayan kelas pertama. Huhu~

3 comments:

Unknown said...

i jambu.tetap layan sama rata.tiber.

Jefri said...

untungla muka jambu..aku gak muka cempedak....*lariii

Unknown said...

Wow untungnya saya mule² tak Tau maksud muka jambu

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics