expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

HeartBeat

Followers

Korang Yang Ke...

Tuesday, June 7, 2011

Rejab, Syaaban, RAMADHAN!!!

Assalamualaikum.

Ye. Aku tahu lambat lagi nak puasa. Tapi aku ada sebab untuk tak sabar berpuasa. Pastinya puasa tahun ni berbeza dari puasa tahun sebelumnya.

Tahun ni PUASA PENUH DI RUMAH. Okay???

(sila celebrate please...)

Sangat-sangat tak sabar. Aku rindukan suasana berpuasa di rumah. Dah 8 tahun tak dapat puasa kat rumah. Start masa aku Form 1. Sedihnya masa pertama kali berbuka di sekolah. Faham-fahamlah masakan dining hall. Tak sama macam mak masak kat rumah. Sabar je lah.

Aku mengharunginya selama tahun. Sedar tak sedar la jugak. Dah tua rupanya aku. :P

Dan tahun 2011, aku akhirnya dapat berpuasa di rumah. Oh syurganya..... :D

Well, setiap perkara kat dunia ni ada pros and cons. Jadi puasa di rumah juga ada pros and cons nya. Apa dia?

PROS
  1. Dapat makan masakan mak.
  2. Tak payah fikir duit yang makin kering.
  3. Tak perlu rasa letih terkejar-kejar kuliah semasa bulan puasa.
  4. Boleh tengok Jejak Rasul (siyes miss gile dokumentari ni)
CONS
  1. Tak dapat tarawih (sebab kena teman mak kat rumah... :P)
  2. Tak dapat pergi bazar ramadhan (Tak ada kat Felda aku. Kalau nak pergi jugak, kena ke Felda sebelah. Malas...)
  3. Tak dapat buka puasa dengan member.
Ahh... aku listkan aje. Apa aku kisah. Yang penting puasa kali ni sangat-sangat seronok. :D

Tak sabar. Tak sabar. Tak sabar.

Okey. Sapa meluat, GET OUT!!! Bahahahahaha~

5 comments:

+d.O.Y.A.h+ said...

alololo. manjaa. :P kah3

Rozuan Ismail said...

tak sabar nak puasa kat rumah.

IQBAL ZARIN said...

doyah: aku anak mak. haha

rozuan: samelah. haha

zacky786 said...

waa..~ nk puasa dah kn .. huhuu

IQBAL ZARIN said...

yup2~ cepat je masa berlalu~

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics