expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

HeartBeat

Followers

Korang Yang Ke...

Wednesday, May 25, 2011

2000: Angan-angan millenium

Assalamualaikum...

Siapa pernah tengok filem Back To The Future?






Ok. Aku tak pernah tengok. Bahaha... Tapi kalau tak silap la kan, filem ni pasal dunia di masa hadapan. Dunia teknologi lah katakan. Semua benda dah canggih. Kereta pun tak beroda. Semua kereta terbang je. Punya gempak imaginasi Seven Spielberg ni.

Tahun 2000 tu merupakan peralihan abad baru. Abad ke-21. Aku masa tu budak-budak lagi. Masa 2000, aku baru Darjah 4. Tapi masa tu aku ingat ada berita hangat. Kononnya ada virus bernama "Y2K" akan menyerang komputer melalui internet dan akan mengakibatkan komputer mengalami kekeliruan. Sebab apa entah. Gempar semua pengguna komputer dan berebut-rebutlah mereka membeli antivirus untuk menghalang Y2K ni. Tapi tak ada pun. Hanya propaganda pengeluar antivirus untuk mengaut keuntungan. Pandai diorang ni.

Oleh kerana 2000 tu adalah tahun millenium bak kata omputeh, aku pernah berangan yang dunia ni akan berubah secara total. Maksud aku, terus berubah. Antara perubahan yang pernah terlintas di kepala aku masa aku kecik:

1) Pakaian semua berubah kepada warna perak. Macam robot
2) Robot akan muncul sendiri memudahkan kerja-kerja rumah
3) Semua benda akan berfungsi secara automatik
4) Kereta, motor terbang dan tak guna tayar.

Aku dah lupa. Ni antara yang aku ingat la. Dan semua ni aku harapkan terjadi lepas aku bangun tidur. Last day of 1999, aku dah tak sabar-sabar nak tunggu hari esoknya. Bukan sebab esok tu besday aku. Haha... Tapi sebab nak tunggu perubahan tu. Tidur pun tak lena. Haha.

Esoknya, aku kecewa. Sebab semuanya masih dalam keadaan asal. Tak de robot. Motor dan kereta masih bertayar. TV masih memerlukan tenaga manusia untuk dihidupkan. Terus tak de mood sambut besday. LOL

Fikir balik, tah hape-hape aku angankan ni. Merepek je. Haha... Punyalah hebat angan-angan aku ni. Gelak sorang-sorang bila fikir balik.

Korang ada fikir macam aku tak masa kecik-kecik dulu?

2 comments:

Abang Zam said...

melampau la kalau nak harap terus maju..haha

millenium lah sangat kan sekarang

IQBAL ZARIN said...

haha... angan2 merepek je ni~

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics