expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

HeartBeat

Followers

Korang Yang Ke...

Monday, May 9, 2011

Bizzare Food Slot 1

Assalamualaikum...

Seperti dijanjikan, aku mahu borak-borak pasal makanan pelik di serata dunia. Peringatan ye. Kalau rasa loya lepas baca ni, jangan salahkan aku. Pangkah awal-awal ye. Hehe...

Jom tengok.

1) Belalang goreng





Boleh dijumpai di Thailand. Actually, bukan belalang je. Banyak lagi serangga goreng yang boleh korang jumpa. Eh, kejap. Bukan ke belalang halal dimakan? So tak la bizzare sangat. Hehe...

2) Mata Tuna

Tuna Eyes. Photo credit - Altons Images & chloeandliah.

Boleh dijumpai kat Jepun. Terus aku teringat anime Yakitate Japan. Ok. Yang ni pelik. Orang suka makan mata ni mentah-mentah ataupun cicah kicap dengan bawang putih. Geli pulak aku tengok. Haha.

3) Otak kambing

Lamb's brains. Photo credit - The Rocketeer & QueenKv.

Dijual di India. Kembang tekak aku tengok. Makan otak-otak je yang aku mampu. Haha... Kalau tengok hidangan kat atas tu, diorang masak macam masak daging biasa. Sedap cicah dengan capati. (Mata ke atas. tangan ke dada)

4) Sup telur semut

White Ants Eggs Soup. Photo credit - Xose Castro & Marshall Astor.

Ada kat Thailand. Orang cakap jangan makan semut. Nanti jadi bengap. Haha...

5) Balut
Balut. Photo credit - Marshall Astor & Kerolic.


Dijumpai kat Filipina. Telur Itik yang hampir nak jadi anak itik. Ewww... muntah aku tengok. Camnalah orang Filipina boleh lalu makan benda ni.

Sumber: http://unearthingasia.com/feature-highlights/10-unusual-asian-delicacies/

Sikit-sikit dulu. Banyak lagi makanan pelik kat dunia ni. Selamat menjamu selera!!! (muntah sebaldi)

5 comments:

deAnza-wAnda said...

bagi satu juta pon x makan weih... uwaaa....

Tuan Tanah - Jefri said...

raya beberapa tahun yg lepas, famili aku makan otak lembu...rasa cam telur goreng katanye.....grrrrr...tapi aku tak makan sebab aku kena jaga status aku sebagai seorang yang hot. aku yakin sangat aku ni hot! *ko kenape jefri!*

IQBAL ZARIN said...

deAnza: muahaha... rela mati.

jefri: tak yah perasan hot sgt. neraka lagi hot. *pose calon imam muda

Tuan Tanah - Jefri said...

terus terduduk! *pose nasha aziz*
korang mampu?aku yakin sgt korang tak mampu..*tiiber*

Muhammad Burn said...

yummy!

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics