expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Followers

Korang Yang Ke...

Saturday, May 21, 2011

Pasukan bola sepak Indonesia digantung FIFA

Assalamualaikum...

Sari berita Buletin Malam Buta bersama saya, Iqbal Zarin. (chewah...)

Seperti yang kita sedia maklum, pasukan bola sepak Indonesia teramatlah ganas. Mungkin terhadap Malaysia sahaja keganasannya. Lihat sahajalah apa yang berlaku semasa Piala AFF Suzuki 2010 yang berlangsung akhir 2010. Keganasan dan kebodohan penyokong-penyokong mereka yang sangat radikal (terutamanya bimbo terkenal, Julia Perez yang kononnya mahu pakai coli laser) mengancam nyawa pemain bola sepak Malaysia, terutamanya Safee Sali dan Khairul Fahmi Che Mat. Sampai terpaksa naik kereta kebal khabarnya. Namun semua itu terbalas apabila Malaysia berjaya menewaskan Indonesia dan membawa pulang piala itu. Khabar yang menyakitkan untuk Indonesia.

Info yang baru kami (?) terima ini bakal mengoyakkan lagi luka dalam Indonesia terhadap Malaysia khususnya. Khabarnya, pasukan bola sepak Indonesia bakal digantung dan dilarang menyertai sebarang perlawanan bertaraf antarabangsa selama 3 tahun. Walaubagaimanapun, pencarian teliti di internet tidak mengaitkan penggantungan itu dengan kes disiplin penyokong Indonesia. Isu sebenarnya mengenai tindakan Persatuan Bola Sepak Indonesia (PSSI) menghalang 4 calon daripada bertanding untuk pemilihan jawatan dalam persatuan itu pada 20 Mei nanti. (Agaknyalah)

Jika penggantungan itu bakal terjadi, maka mungkin ia satu khabar gembira buat penyokong Malaysia. Tiada lagi perlawanan yang bakal mengorbankan nyawa gara-gara sikap tidak profesional penyokong mereka. Dikhabarkan juga andainya perkara itu berlaku, maka kelibat mereka tidak akan kelihatan dalam perlawanan antarabangsa, termasuklah Piala AFF Suzuki 2012 dan Sukan Sea 2011 (yang kebetulan Indonesia jadi tuan rumah)

Sekian untuk Buletin Malam Buta.

Sumber: http://mforum1.cari.com.my/viewthread.php?tid=534449

~Padan muka. Buat jahat lagi~

2 comments:

Degup Jantung

Related Posts with Thumbnails

Pengunjungku Dari Luar Negara

free counters
Web Analytics